Tim Hasenpusch M.Sc.

Arbeits-/Forschungsgebiete:

Medienmanagement, (Corporate-) Entrepreneurship, Corporate Venturing/
Corporate Venture Capital, Business Incubation, Hybrid TV, Multiplatform TV

Wissenschaftliche Funktionen

  • Graduate Student Liaison der Media Management, Economics, & Entrepreneurship (MMEE) Division der Association of Educators in Journalism and Mass Communication (AEJMC), 2016/17

Mitgliedschaften

  • European Media Management Association (EMMA)
  • Association of Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC) - Media Management and Economics Division
  • Institute for Media Economics and Journalism
  • MedienökonomieJR

Publikationen

  • Baumann, Sabine/ Hasenpusch, Tim C (Forthcoming): „Multi-Platform Television and Business Models: A Babylonian Clutter of Definitions and Concepts", in Special Issue Managing Disruptiveness As the New Normal, Westminsterpapers in Communication & Culture, University of Westminster Press: London, UK
  • Hasenpusch, Tim C / Baumann, S. (2016): Strategic Media Venturing: Private Equity Investments as a Strategic Tool for Media Firms, book chapter in Eds. Tarba, S & Weber, Y. Emerald edited volume on M&A in Technology, Innovation, Entrepreneurship and Competitive Strategy. Emerald Publishing Group: Bingley, UK.
  • Baumann, Sabine/ Hasenpusch, Tim C (2014) „Konvergierende Technologien - Konvergierende Geschäftsmodelle: Hybrid TV und Multiscreen", in: Goutrié, Christine; Falk-Bartz, Sabine; Wuschig, Ilona (Hrsg.) Think CROSS - Change MEDIA. Crossmedia im Jahr 2014 - Eine Standortbestimmung, bod: Berlin, S. 11-27.

Ausgewählte Vorträge

  • Mit Prof. Dr. Baumann, Jade Hochschule, Wilhelmshaven: „Strategic Media Venturing: Corporate Venture Capital investments of TIME incumbents”, Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft (VHB) TIE (Technology, Innovation, Entrepreneurship) Conference, Kopenhagen, Dänemark, 8. September 2016.
  • Mit Prof. Dr. Baumann & Fabian Runge (Jade HS): „Collaborative Media Networks: An analysis of media firms’ collaborative venture capital activities”. Auf der internationalen Konferenz der European Media Management Association (EMMA) ‘Creativity, Coopetition and Uncertainty in Media‘, ausgerichtet von der University of Porto, PRT: 02.-04.06.2016.
  • „Strategic Media Venturing: Corporate Venture Capital as a Strategic Tool for Media Firms” World Media Economics and Management Conference, New York, USA: 02-05. Mai 2016.
  • „Multi-Platform Media and Business Models - A babylonian Clutter of Concepts and Definitions“ auf der Annual Conference der Association of Educators in Journalism and Mass Communication (AEJMC), San Francisco, USA: 06. August 2015.
  • „New Business Development in the Media Industry: An Analysis of Media Firms Corporate Venture Capital Investments“ auf der internationalen Konferenz der European Media Management Education Association (EMMA) ‘Development and Sustainability in Media Business’, ausgerichtet von der Business School der Universität Hamburg, Hamburg, GER: 29. Mai 2015.
  • „Cooperation Strategies for Media Companies in a Digital and Multi-platform Environment: A TV Broadcaster Analysis“ auf der internationalen Konferenz der European Media Management Education Association (EMMA) ‘Media Convergence and Multi-platform Strategies’, ausgerichtet von der Tallinn University, Tallinn, EST: 12. Juni 2014.
  • Mit Prof. Dr. Sabine Baumann, Jade Hochschule, Wilhelmshaven: „Konvergierende Technologien - Konvergierende Geschäftsmodelle: HybridTV und Multiscreen”, auf der Think CROSS – Change MEDIA 2014 Fachkonferenz an der Hochschule Magdeburg-Stendal in Magdeburg: 21. März 2014.
  • „Multi-Device-Strategies for Media Companies: a Mobile Customer Analysis focused on Smart-TV and Second Screening“ auf der internationalen Konferenz der European Media Management Education Association (EMMA) ‘Digital Transformations and Transactions in Media Industries’, ausgerichtet von der Bournemouth University, Bournemouth, UK: 13. Juni 2013.